Praktisk Informasjon

Obligatorisk utstyr:

Deltakerne må ha med seg følgende utstyr gjennom hele løpet fra start til mål:

  • Langermet ulltrøye for å holde varmen
  • Vind- og vanntett jakke med hette
  • Lue/buff for ekstra varme
  • Hansker
  • Refleks
  • Fløyte for nødsituasjoner
  • Nødteppe (redningsfolie) og en enkel  førstehjelpsbandasje
  • Mobiltelefon, som må være påslått hele tiden
  • Strømbank eller ekstra batterier med nok kapasitet til å lade mobiltelefonen og andre elektroniske hjelpemidler som GPS og hodelykt
  • Drikkebeholdere med en samlet kapasitet på minst 1 liter
  • Mat og næring for energi underveis
  • En godt fungerende hodelykt
  • Navigasjonsverktøy: GPS-enhet (mobil, klokke, eller dedikert GPS) og/eller papirkart og kompass
      • Merk at deler av løypen er uten mobildekning.
  • GPS-fil for må lastes ned og være tilgjengelig under løpet. 

Dette utstyret er nødvendig for å sikre deltakernes sikkerhet.

 

Cut-off tider

Siden dette er første året løpet blir arrangert, har vi valgt å ikke ha cut-off tider. Grunnen til dette er at vi ikke har noen ankertider fra tidligere løp.

 

Transport tilbake til start

Vi tilbyr transport tilbake til startområdet etter målgang for alle deltakere. Dette vil være mulig å velge som et tillegg i påmeldingen. 

Vær oppmerksom på at det kan forekomme noe ventetid før avreise, avhengig av antall deltakere og ankomsttider.

Dropbag og henting av startnummer

Henting av startnummer og levering av dropbag skjer på Gjesdal Bygdahus, Gjesdalvegen 394. Dette kan gjøres torsdag 3. juli og fredag 4. juli mellom kl. 17 og 20. 
 
Vi sørger for merkelapper til dropbagene, men deltakerne må selv ha med egen bag. Dropbagene vil bli transportert til Månafossen parkering på løpsdagen og deretter fraktet til målområdet i god tid før du kommer i mål.

Vilkår for deltakelse

  1. Alderskrav: Deltaker må ha fylt 18 år for å delta.

  2. Ansvar: All deltakelse skjer på eget ansvar og risiko.

  3. Informasjon: Deltaker har ansvar for å sette seg inn i all informasjon gitt av arrangøren og følge disse retningslinjene.

  4. Hjelpeplikt: Ved nødsituasjoner er det pålagt å stoppe og bistå andre deltakere som trenger hjelp.

  5. Løypetrasé: Den oppgitte løypetraséen skal følges.

  6. GPS-fil: Det kan ikke garanteres at all merking i løypa blir stående. Deltakere anbefales å laste ned GPS-filen før løpet.

  7. Miljøhensyn: Søppel skal kun kastes på angitte steder ved mat- og drikkestasjoner.

  8. Hensyn: Dyr og andre turgåere skal ikke forstyrres, og alle porter som åpnes må lukkes etter bruk.

  9. Påmelding: Påmeldingen er bindende og refunderes ikke.

  10. Forsikring: Arrangøren dekker ikke deltakere. Det anbefales å tegne egen ulykkesforsikring.

  11. Avbrutt løp: Dersom en deltaker må bryte løpet, skal arrangøren varsles så raskt som mulig. Hjelp med transport kan tilbys, men noe ventetid må påregnes.

  12. Kontaktinformasjon: Lagre telefonnummer til arrangørene for nødstilfeller:

    • Reimar: +47 451 29 070
    • Marco: +47 940 34 672
    • Magnus: +47 971 36 827